Jönköping and back

hejhej
FREDAG. Klockan nio gick jag och mötte Martin på ica när han slutade jobba. Han hade köpt ohälsosamma mängder lösgodis och Red Bull. När vi gick hem till honom därifrån så började det snöa för första gången! Vi kom fram till att bara pessimister skulle kalla det snöblandat regn.

Jag hade ju gått upp klockan fem samma morgon, så vi låg bara i hans asstora säng och åt godis och tittade på hans vännerbox& asgarvade hela kvällen. Martin har en asnajs ny kamera också så han tog flera bilder på mig när jag speglade mig i hans fina spegel och fixade håret. Jag gjorde inte en enda representabel min..




Dagen efter tog vi det lugnt på morgonen, för att sedan ta bilen till Jönköping dit hans syster och hennes pojkvän nyss flyttat. Kameran var med och jag försökte förstå mig på inställningarna och ta kort genom bilrutan.


Deras lägenhet var asfin och vi landade efter en snabb rundtur i soffan, såg på dåliga teveprogram, läste en rolig bok om folk som skrivit klagolappar, bokade bord på en pizzeria runt hörnet och gick och hyrde en film efter vi ätit där. Jag åt en ägg+parmaskinka+ruccolapizza...... crazzyyyyyy. Nästa gång ska jag ta vesuvio med kebabsås igen.


Vi funderade på att sova över, men bestämde oss för att åka hem. Bilresan var skitmysig och gick knasigt snabbt. Vi lyssnade på Guns och skrålade med, jag tog kort och Martin pratade, haha.

berget
Woohoo. När vi var i stan märkte jag, superskarp som jag är, att vi åkte åt fel håll och mycket riktigt så hamnade vi på berget. Sjuuuukt. fint. Jag blev jättearg på kameran som inte tog med allt fint jag såg, det var knäppt mycket stjärnor på himlen och när Martin stod på muren såg mina ögon ett episkt picture-moment uppenbara sig. Självklart tyckte inte kameran det och ville inte ta kort.

20 minuter. Sen var förfrysningsskadorna inte långt borta och vi åkte hem and back to the biiig warmish bed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0