A New Argentina

evita
Nu äre hög tid att läsa till tentan i text kultur och samhälle. En av delarna är filmatiseringen av "Evita" med Madonna i huvudrollen. Jätteskeptisk först då jag inte gillar henne, astaggad för jag älskar Andrew Lloyd Webber. Den är två timmar lång och inget för någon som inte gillar musikal utan dialog eller utan intresse för den riktiga bakgrunden. Huruvida den speglar historien och den riktiga Evita korrekt är det vi ska fördjupa oss i tills tentan på fredag, men som musikal: jag är så inspirerad! Men för sjuk och trött för att kunna njuta av det. Egentligen vill jag ta en snus och sätta i löshår, måla och sy något eller skriva mer musik.
evitaevitahej[Che:]
Goodnight and thank you Huevo
She is in every magazine
Been photographed, seen, she is known
We don't like to rush, but your case has been packed
If she's missed anything, you could give her a ring
But she won't always answer the phone

[Eva:]
Oh but it's sad when a love affair dies
But we have pretended enough
It's best that we both stop fooling ourselves

[Che:]
Which means ...


[Chorus:]

[Che and Eva:]
There is noone, noone at all
Never has been, and never will be a lover, male or female
Who hasn't an eye on, in fact they rely on
Tricks they can try on their partner
They're hoping their lover will help them or keep them
Support them, promote them
Don't blame them, you're the same

SÅ smart låt! Nu är jag övertaggad. Ska sova. På onsdag ska jag vara på hemmakväll så jag kan bli rik och bo med min käresta i vår lägenhet med bastu, bibliotek, hans säng och min symaskin! Night is welcome.
love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0