Ed, Luthagård, andnöd-->sjukhus, Voda, öl, Donken.

stanzan
Bild tagen 2oo8 och en bild tagen idag. Skillnaden är ju faktiskt INTE enorm... Fortfarande aldrig färgat håret eller börjat sköta om det, ser bara lite mindre busig ut (egentilgen ser jag inte så proper ut som jag gör på kortet från idag, haha) och är troligtvis lika blek på båda korten egentligen.

Fick precis tillbaka min kamera från en mycket berusad Lullis på stan med alla mycket vackra nyårskort som jag tänker lägga upp imrogon. Jag har ingen sladd just nu.

Nyårsdagen (dvs igår) var jag fortfarande yr, men inte så  bakis. Hade sovit i Våmb där den mycket pälsiga häxkatten Tiburtius bor och vi kommer inte så bra överens. Pga att jag redan var assjuk så svullnade min hals igen och jag var inte kapabel att andas utan att låta som en döende 50+kärring som rökt i hundra år.

Denna dag skulle min familj åka till Ed och hälsa på mormor och morfar som bor hos Gun & Leffe på Luthagård. Jag får såklart inte med mig min medicin eller inhalator eftersom de hämtar upp mig direkt i Våmb på morgonen (klockan ett). Till råga på allt åker vi förbi moster Mia där det finns två hundar och käkar grillkorv. Göttköttmos, men ajabaja. Min hals svullnar igen ännu mer. 

EdBild på det sjukt mysiga Luthagård med massa små rum man kan hyra, som min moster och morbror driver.

Jag går sedan runt hela jävla kvällen och kan bara ta en tredjedels andetag för att det inte ska göra sprängont i bröstkorgen. Det går bra när vi tittar på smöriga filmer till försenade julklappar vi delat ut tidigare på dagen som Shakespear in Love & Stolthet och fördom, men när jag ska sova ligger jag bara och försöker andas, hostar och dör samtidigt som jag hoppas att det ska gå bort av sig själv. Detta hoppas jag ända fram till klockan fem på morgonen då jag inte sovit en enda jävla sekund och ger upp och väcker mamma så vi kan åka till sjukhuset.

Mamma svimmar och jag får panik och börjar gråta och kan andas ännu mindre och Michael får köra mig de 30 minuterna till Jourcentralen som ligger mitt ute i skogen. Där får jag andas i konstiga tuber och dricka äckliga saker. Klockan halv åtta är vi tillbaka på Luthagård och jag går tillbaka in i rum nummer 5 och sover till klockan tre då vi äter lunch och sedan åker hem till Skövde igen.

Min anding är nu nästan normal och jag släpps av hos Ylva för att göra mig iordning och dra till Pims och chilla. Så blir inte fallet utan vi hamnar på Voda och börjar med kaffe och slutar med Heineken och en Mariestads för mig och ett par glas vin för Ylvis. Stämningen var självklart alltför god! Träffade väldigt många trevliga människor som man för en gångs skull kanske kommer komma ihåg.

Avslutade på Donken med Chickenburger och pommes. waay too gott. Sitter nu hemma för första gången sedan nyårsafton som jag berättar om imorgon. Nu blire sova så tidigt som klockan fyra för en gångs skull. Lyckas rätt bra med kvart i sex istället. Bra jobbat!

vodastanzidhd
Ylvis badrum. Jag gör en mycket charmig min liknande screamposen, tar kort i fula-tuttar-vinkeln & är väldigt blek, sliten och har en ful klänning. Haha, men glad som fan ändå minsann!

Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: HAHAHA, du det hade jag inte ens tänkt på. men ja han är perfekt.



läste igenom din blogg lite, du verkar ju totally crazy, i löve it haha.

2010-01-03 @ 18:09:12
URL: http://recklesslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0