St Anne's Reel & interface

Idag, måndag, är MuKo (musik och kommunikation) den enda lektionen jag har på schemat. Vi håller på med folkmusik och idag skulle det tydligen vara uppspel. Jag hade ingen aning eftersom jag inte kunde ta mig till skolan förra måndagen då jag tappat plånboken med busskortet under helgen. Det var inga problem dock och jag anslöt mig till "I en annan del av MoP/Irland" som den tillfälliga ensemblem kallade sig. "The Irish Coffees" var en annan.


Grejen var lite att man ska spela ett instrument man inte kan och jag hamnade vid basen. ASKUL! Sist jag rörde vid en bas var i sjuan när jag fick lära mig "Summerlovin'" av min mentor Jörgen. Ändå kommer Kurt och visar två låtar med A och B-del plus en alternativ B-del och tror att jag ska minnas dessa efter en assnabb visning, när låtarna dessutom är nästan likadana. Det var en jävla utmaning, men gick finfint. Sjukt grym musik.

St Anne's Reel:
Klicka:
The Girl I Left Behind HAHA åh mysiga gubbar!!

Efter skolan drog jag och Erika till stan för hon skulle köpa skor och betala studentmössa och jag kolla på en Midi/USB interface till min keyboard så jag kan spela in pianot till WSA. Dom hade den inte inne på Allmusikverkstan så dom skulle skicka efter en. Den var dyr och jag skulle säkert kunna hitta en billigare om jag letade. Eller frågade Bengan. Men jag orkade inte.
Nu sitter jag här med min(mammas) kära Casio Privia och ska försöka lära mig alla finesser och framför allt hur man lägger in ljud med SD-minne så jag kan köra massa coola effekter när vi spelar på YOUNOMIA 20 februari. Det kommer bli sjuukt roligt!!!
hjälp
Update: Helvete. Det kommer ta ca två månader för mig att läsa igenom och fatta allting, förutsatt att jag hoppar av skolan och läser manualen på heltid såklart, annars blir jag det nog aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0