GOGOL BORDELLO

bordello
Wikipedia:

Gogol Bordello
är ett band från New York som spelar zigenarpunk. Flera av medlemmarna är östeuropeiska invandrare. Sångaren är ukrainskfödde Eugene Hütz som även är känd som DjHütz runt om bland New Yorks östeuropeiska klubbar.


Nu har jag varit ett stort fan av det här bandet i snart sex timmar... Jag har dansat till "Start wearing purple" på repeat och fastnat för flera andra låtar. Jag har blivit väldigt fascinerad av denne Eugene som verkar störd och som dokumentärfilmerskan blev kär i och jag vill väldigt gärna se filmen om honom och den om bandet.


Balkan beat party på Frizon var sjukt roligt och jag hade världens känsla. Nu ska jag bara lyckas med att tvinga med Andrea på Gogol Bordellos konsert i Göteborg i december. För jag hade samma känsla fast jag dansade ensam på rummet. Hoppas!

gogol

Forts. Wiki:

Bandet har medverkat i fler filmprojekt. det har gjorts två dokumentärer; en om Gogol Bordello som band, där man får följa medlemmarna under deras resa från att vara ett undergroundband till kändisar. Denna film visades på Göteborgs filmfestival 2006.


Den andra, "The Pied Piper of Hützovina", är en dokumentär som enbart handlar om frontmannen Eugene Hütz. Den beskriver hans resa tillbaka till hemlandet Ukraina i sökandet efter sina rötter, och filmen är gjord av en dokumentärfilmare som blev kär i Hütz.


Gogol Bordello är ökända för sina live-framträdanden, där i princip vad som helst kan hända.


Kommentarer
Postat av: mike

vist är dom bra men om du vill bli tipsad om ett annat band som är värt att lyssna på .. jetrho tull

2010-09-03 @ 13:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0