MoP:s andra kval till Musikfestivalen 2oo9!

Utslagen Mitche väntar på soundcheck.

Dagen började tungt. Jag vaknade sjukligt cepematt i hela kroppen och mina muskler lydde mig typ inte. Satt i min nya stora säng och sminkade mig och orkade nästan inte lyfta händerna. Obehagligt. Jag har väl spänt mig mycket det senaste antag jag, man märker det inte ens för att man har så jävla kul. Men jag får INTE bli sjuk till lovet och finalen och Skottland och allt.

Vi skulle vara på Focus 8.3o, men jag åkte till Skara och mötte upp delar av min ensemble på MoP för att öva lite stämmor runt klockan tolv. Våran soundcheck var ändå inte förens senare. Låten vi kör är väl en Gyllene tider/Jimmy Jansson-liknande låt skulle jag nog säga. Inte alls min grej egentligen... att se asglad ut och vara dansande doaflicka i färgglad klänning är inte riktigt det heller, men helvete vad kul det är.



Bilder och filmer från resten av dagen som bestod av övning, finslipa danssteg och massa väntan. Haha Louise är assöt och Gustav... virkar.


jonas
Jönascooldudebabyrocker. Vi väntar på insläppet och Jonas på sin beställda cola som var en del av den kollektiva, och vad jag hörde stora, beställningen som gick vidare till Donken. Det tog en evighet, men så befinner vi oss också i Skara.

mf njuter
Bästa Stina som varit asduktig båda kvaldagarna och fixat på scenen med allt man kan tänka sig till vänster & till höger illustrerar Jonas "Ultimata minen av njutning" under en massage av Johanna.

mf
Kaos. Nerver.
gustav
Gustav. Vi slog oss ner för att titta på de första bidragen.

mmm
Och så vare dags igen!



Bästa på hela dagen var när jag smet iväg på toaletten mitt i föreställningen och på vägen tillbaka så krockar jag med Ylva som sagt att hon inte skulle komma! hahah jag blev ASGLAD! Malin och Leone var med också. Vi tog bussen hem efter allting och jag kom hem till ett sovande hus och en burk med MOCKARUTOR!!!! (visserligen bara kanterna..). Det var så JÄVLA göttttttmos. Efter det begav sig jag och Ylva ut på... obehagliga äventyr i pyamasbyxor och alla möjliga fula kläder. Vi kom hem runt två? ajabaja.
bussisbajs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0