vad hände med tennis, teater, musikskola och friidrott?

färsss
Det märktes att det var nio/tio år sedan jag var i en tennishall... Mina småsyskon var mycket bättre än mig och jag har aldrig lärt mig några regler om sidbyten och vem som ska serva och grejer?

Jag & Lullis gick i tennis en eller två terminer när vi var kanske nio år gamla eller något och det var en sjuk känsla att gå in i samma omklädningsrum och känna igen alla saker och lukter och lokaler som man var i senast för nio år sen. Mysigt vare och jag kom och tänka på alla saker vi gjort. Gått i teater, piano, kör, friidrott osv. Jävlar vad jag trivdes att hålla på med allt.

Men hänsyn till min obegåvning och ovana körde vi "djungeltennis" som gick ut på att inte låta bollen börja rulla på sin egen planhalva och då blev det svettigt och blodigt allvar minsann! Jag och pappa förlorade mot Rebecka och Sebastian tyvärr..

När jag kom hem gick jag för första gången ner i vårat hemmagym och tränade och tittade på Family Guy! Najs som fan när jag kom till insikt hur lite muskler jag faktiskt har... Pappa skulle visa mig hur maskinen fungerade och jag trodde den var trasig för att den inte gick att flytta. Jag ber pappa ta en lättare vikt och då säger han att den "inte kommer väga någonting då och att det inte blir någon träning". Heheh... visstfan tyckte jag att den var tung ändå. Tar mig nog en sväng ner imorgon igen.

Nu sitter jag på mitt rum och ska börja göra min muntliga redovisning till svenska nationella imorgon. Jag skulle kanske gissa på att börja med förberedelserna kvällen innan klassas som att börja i sista minuten men det är något jag är väldigt bra på och man ska hålla sig till det man är bra på, eller hur? Jag ska skriva om olika roller och hur ens relationer till folk på krogen i berusat tillstånd skiljer sig från de man har i exempelvis skolan. Man ska hålla sig till det man vet något om, eller hur...?

Kommentarer
Postat av: Lullis

HAHAHA jag hatade tennis och var rädd för läraren :(

2009-11-23 @ 00:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0