Mister Kelly & Buffelhjord

gtbuffel
Här har vi en av de tre Bufflarna: Gustav

Spelat in sång på Gustavs inspelning av Buffelhjords låt "Pirogen" som vi skrev en sjukligt bra dag förra året hemma i Gustavs lägenhet. Jag var glad, trött och pigg på samma gång och vi la av först när jag skrek så jag tittade i kors och höll på att svimma. Fåglar höll på att ta över världen och det var mörkt ute och julbelysningen från gatan lyste in genom fönstret. Mysigt somfan vare!
Buffelhjord
Hela Buffelhjord samlad på Julproduktionen förra året. Gustav, jag och Jonathan. Julproduktionen var så jävla bra. Ska lägga upp bilder från årets tvåor någondag när jag har tid. Klicka för större.

Efter sånginspelningen skulle jag hjälpa Lullis med en pianoinspelning med det gick skit och vi ska ta det en annan dag. Mickningen blev asdålig och pianot var kasst också, haha, tacka vet jag midipianon som aldrig behöver stämmas...

Jag läst nutidshistora de senaste timmarna och försöker nu läsa spanskaglosor och öva på sångläxan samtidigt! DUKTIG! Och stressad somfan.. OCH sugen på helg! Ska eventuellt på dansbandskampen och supporta parallellklassens Zekes, men vi får se hur det blir med snöoväder och skjuts upp till Strängnäs.

Mister Kelly är min sångläxa tills imorgon och Monica Zetterlund, texten och låten är GRYM. Jag brukar avsky svenska texter men hennes röst är så jävla tuff och allt känns så äkta. Texten är verkligen klockren och snyggt skriven. Det är dags att sjunga blues ...

Jag fullkomligt ÄLSKAR bilden när man ser hennes mage stå ut lite. Så jävla kaxig kvinna!

Röken ligger som en dimma
när dom börjar spela blues
klubben stänger om en timma
sedan flyr jag min kos
du har suttit hela natten
och pysslat om din nya ros
med whiskey och med sodavatten
det är dags för en blues

Mr Kelly mr Kelly
det är dags att sjunga blues
mr Kelly här är ringen
av guld och turkos
ge den nu till flickan vid ditt bord
med samma ord som gladde mig
säg henne att denna ring är gjord
specialgjord för dig
mr Kelly mr Kelly
det är dags att sjunga blues

Jag har sjungit på estrader
mycket sämre än den här
jag har sjungit om gudfader
och om heta begär
men jag var dig alltid trogen
plötsligt börjar jag förstå
att någon måste lämna krogen
det är jag som ska gå

Mr Kelly mr Kelly
det är dags att sjunga blues ...

Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: tack så jättemycket :D

2009-12-16 @ 01:36:10
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0