Lusserock m. efterfest på Husaren. Stanzan = WASTED

husaren
Dagen började awesome med dagens enda lektion; ensemble! Vi har jazzlåtar nu och det är skitsvårt. Självklart envisas Kurt med att vi ska ha uppspelning för varandra när alla bara hunnit öva en halv lektion på låtar med drygt 27 093 miljoner ackord och färgningar i.

Jag och Lullis velade somfan över huruvida vi skulle dra på Lusse i Skara som är ett fjortisdisco typ där alla klär ut sig till whatever (säkerligen askul jag ÄLSKAR att klä ut mig) eller Lusserock i Skövde som Erika & Sandra anordnar med sin arrangeringsgrupp Starriders. Självklart har vi för stora hjärtan för vårt eget bästa och väljer att supporta dem!

Det var blås (självklart såg man inget jävla blås) så jag och Lullis gjorde oss iordning utan att dricka och drog ner lagom till att se Cowboysarna spela och sedan Babylon Bombs. Den enda låten jag hade hört med sistnämnda var Hometown Hero för några år sen och den missade vi såklart eftersom vi drog lite tidigare för stt hinna förfesta innan Husaren.
bombs midnight
Squeezy Bombs and Cowbåys.

Vi funderade på att dra hem till Liah men ingen orkade gå så vi fortsatte på gå-på-sleazy-spelning-a-la-sexton-år-gammal-spåret och satte oss i Helensparken och chillade med vin. Jag var på sjukt asbra humör och hade skitkul. Efter ett tag drog vi till Husaren och dansade somfan på rockbaren och jag blev F-U-L-L.

Mesta tiden på Husaren var askul. Den sista är svart. IGEN. Jag är fan VÄRRE än när jag var sexton. Då blev jag för full - spydde - mådde askalas igen. SÅ mycket bättre. Nu vaknade jag alltså upp på en soffa. Ut kommer en kille jag känner igen lite. Han hade hittat mig på gatan (HAHA uttrycket) när jag satt vid en trottoarkant och skulle sova(?) Polisen hade åkt förbi två gånger och velat ta mig till fyllecell men männskan som tydligen kände Moa och kände igen mig var assnäll och sa att han skulle ta hem mig. Lucky me att det inte var random våldtäktsman/mördare.

Känner på mig att min hjärna försöker säga åt mig att sluta dricka så jävla mycket och ofta. Ska fundera på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0