Sammanfattning av Julhelgen.

Lördag 26 December.
Stanzi Menfeya

sr

I morse vaknade jag upp och hade inte riktigt koll på vart jag var nånstans. Taket var svartmålat och utanför var det sjuka mängder snö och två hästar. Jag hade även en killer headache. Sakta kom gårdagen tillbaka och jag fick förklarat för mig att jag befann mig i Stöpen, tror jag det var iallefall. Eller något liknande ställe på landet utanför Skövde. Vi drog i oss kaffe och frukost och efter ett tag blev jag hemskjutsad till mitt hus som vi tydligen åkt förbi dagen innan då jag insisterat på att inte gå in och lägga mig utan istället följa med till okänd plats. Ganska typiskt mig.

Jag sydde lite och läste första boken i twilightserien som jag, faktiskt utan att önska mig, nu har i mitt ägo. Den verkar såklart svinbra och jag förbannar dagen jag såg första filmen. Nu ser Edward ut som Edward i filmen för mig och det vill jag INTE. Hade jag inte sett den där skådespelaren hade jag fantiserat Edward så jävla mycket snyggare. Det kanske är tur att jag inte fick möjlighet att göra det, då hade jag troligtvis blivit sjukligt besatt, som jag har en tendens att bli ibland.

Fortfarande härligt bakis och skabbig, och med en kvällsplan på att fortsätta vara det och läsa tills jag somnar, får jag order om att jag ska ner till Krikelin idag igen. Det är bara att acceptera och jag gör mig iordning, tar bilderna ovan, och träffar Lullis för en asfin, snötäckt promenad ner till stan! Klockan var ungeför tolv och vi planerade inget suparkalas, speciellt inte eftersom pengarna rykt rätt rejält dagen innan. Vi tog ett par bärs var och sen startade vi en insamlingskampanj som gick förvånansvärt bra:
krikan
125,50. lyckades vi samla ihop. Varsin Appeltini. Hycklande att köpa snobbdrink med småmynt, jaa.

dagen efer juldagen
HAHA, dödligt charmiga bilder på Robin, Lullis & Martin!




Fredag 25 December, Juldagen.
Juldagen spenderades på Krikelin med äckligt mycket folk. Det var skitskoj och jag träffade så mycket människor att jag knappt hann dansa. Vi förfestade med vin hemma hos Lullis och humöret var på topp! Denna kvällen hamnade jag tillslut, som sagt, ute på landet. Det var trevligt.
och buss
Snö, snö, snö! Vi tog bussen ner för att inte komma fram som snögubbar.
tequila
Lullis pepp & min inledning: tequila och bärs.


Torsdag 24 December, Julafton.

Julafton. Jag vaknade, tittade klart på L word-avsnittet jag somnat ifrån natten innan, slog in ALLA mina julklappar i panik, insåg att jag glömt köpa några, skyndade mig att göra mig iordning och sprang ner till Kalle Anka och julklappsutdelning efter en fin julmiddag. Bästa på det julbordet var lätt majskolv som vi tyckte oss få ha eftersom Musse, Kalle och Långben äter det varje år vid jul.

Efter detta skulle jag och mina syskon till Edsvära och farmor och farfar med pappa samtidigt som Johannes, Oscar och Kristin drog vidare till deras morsas släkt. Edsvära är en liten by som ligger nån timma från Skövde och mina farföräldrar bor utanför den i ett asmysigt hus med miljarder sovum och fyra olika toaletter. Vi träffade kusinerna och åt mera julbord och delade sedan ut klapparna.

Mina favoriter bland årets klappar var:
  • Ny akustisk gitarr (Johan lyckades slå av halsen på min gamla)
  • KAMERA! (Fick en förra julen som försvann lika snabbt)
  • Black XS-box. (Min drogparfym jag avgudar. Stor flaska+duschcreme&lotion)
  • Sourrondsound till mitt rum! (Till TV egentligen, men ska använda det till musik också)
  • Pengar (Efter julafton kommer juldagen & nyår...)
  • Twilight-serien (Lär gilla & börja hata filmen)
  • Örhängena på bilden längst upp (Såg dom, tog kort och bad Lydia köpa till miig. Blev asglad!)
  • Presentkort på Guldfynd!

Vi spelade spel, gitarr, åt, åt & åt och sedan sov alla över i olika rum hos farmor och farfar. Jag och mina syskon hade på något sätt blivit övertalade att sjunga på JULOTTAN, så mycket till sömn blev det inte. Jag spelade bara piano och sjöng stämmor dock. Mysigt.

Jag har lite svårt att minnas längre tillbaka i dagarna som jag inte hunnit uppdatera här, haha. Detta är i alla fall en bild från när jag och Lollo drog till Ryd och drack några öl nån dag innan Julafton. Ambitiös Julpyntare som varit i farten! Annars hare väl vart mest julhandel till mig själv och andra som gällt.
 julpynt
GOD JUL i efterskott :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0