dansbandskampen i Strängnäs - roadtrip & final

zekes
Elin & Johan supportar Zekes! Fick även med min sånglärare Erica på Driftersbilden i taket, haha.

Jag vaknade klockan två av att pappa sade åt mig att jag hade telefon i köket. Det var Elin som undrade om jag skulle med till Strängnäs eller inte. Jag var somsagt rätt nyvaken och Elin, Johan och Amanda skulle åka inom en kvart. Jag sminkade mig och klädde på mig och var i bilen inom 20 minuter. RÄTT snabb. Jag fick en mycket god välkomst-kladdkake-muffins och så styrde vi mot Skara för att hämta biljetter och Ragnar som skulle köra resten av vägen mot Strängnäs och Dansbandskampen!

Bilresan gick förvånansvärt snabbt och vi roade oss med att spela Zekes "I ett fönster" MINST en gång i halvtimman (ofta blev det mer), leka lekar som spårade (sen när är "knäppgök" ett djur?) och digga med till grym musik som Bubbles, 90-talsdängor och vårat eget skrålande till jullåtar. Vi pausade en gång för kissepaus och proviantpåfyllnad, sen vare raka vägen!

Väl framme var vi för snåla för att betala 40;- i parkeringsavgift så vi parkerade lite längre bort och Ragnar fikade sina mackor innan vi gick för att ställa oss i kön. Vi träffade några av våra underbara lärare och även några mindre behagliga medelålders som sprang runt som jävla sjuttonåringar, aspackade och hickade fram " HÖHÖHÖ jag fick inte dricka öl i kön så jag ställer mig här utanför istället HÄHÖHÖ". Äckliga.

Sen vare bara att dra igång! Vi mosade oss fram till Zekesfansen och jag blev chockad när jag såg Ylva och Malin stå längst fram och skrika! (De hade åkte med "partybussen" och druckit sen klockan tolv...) Jag visste inte säkert att de skulle vara där ens så jag blev skiitglad! Var även flera från våran klass och parallellklass som stod här. Skitroligt! Med en Mariestads i handen steg mitt humör ytterligare till "Aj, aj, aj (det bultar och det bankar)" som Zekes drog igång med:
dansbandskampen
Klicka för att komma till Zekes första låt. Här vare party i publiken minsann och jag syns visst lite hoppandes som en galning i några sekunder, haha. Inte för charmigt.

z z z zekes z
Amanda Koponens bilder! Bild 2: Hon som viftar med armarna hade ett hopplöst jobb att försöka få Zekesfansen att ta ner skyltarna mellan låtarna. Bild 3: Mopsamling! Alla åker självklart och supportar! 5: busiga pojkar äter i bilen fast man inte fick... 6: Elin, Amanda & mitt hår haha

Efter programmet slutat sändas började Streaplers spela och det var dags för dans och dricka fram till klockan ett! Jag är väl inte känd för mina buggskills men efter att jag och Erik slängt av oss skorna och gömt dem bakom en blomma så vare bara att ignorera det faktumet. Vi kunde inte riktigt enas om vem som skulle få dansa som man, men löste problemen genom att chansa på att beställa drinken Lennart. Det var tydligen sprite och päronkonjak och den var mycket äcklig. Vi drack glatt.

Vi hade några timmar att åka hem sen så vi drog lite innan hela kalaset var över men det var nog lika bra. Så sjukt mycket folk! Vi gjorde ett grymt stopp på Donken för flötsomfan och fortsatte sedan bilresan hem i mörkret och det sjukt fina snölandskapet! Jag, som hunnit bli lite salongsberusad i Strängnäs somnade tillsammans med Johan och Amanda i baksätet.

Jag vaknade till ljuvliga toner av Elin och Ragnar som vrålade "Oh helga natt" för full hals i framsätet. Jag ruskade på mig och sjöng med istället för att somna om. Klockan tio i fem rullade vi in i Skövde efter en lång biltur med allsång till Jullåtar. När vi skulle skiljas från Ragnar i Skara sattes "I ett fönster" på för miljonte och sista gången.


Som Elin skrev i sin blogg: "När vi väl var framme i Skara körde vi en liten extra tur bara för att kunna sjunga låten en gång till..."

Jag kunde inte låta bli att klippa ihop en liten sammanfattning av det jag fått med på mobilen! Kvällen var sjukt rolig och jag är aslgad att jag bestämde mig för att åka.


Kommentarer
Postat av: Elin

NAAAAW. Sjukt sött skrivet.

Hahaha. Och roligt.

Resultatet av en riktigt grym roadtrip helt enkelt!

2009-12-21 @ 00:53:48
URL: http://queeneileen.blogg.se/
Postat av: Amanda

men lovisaa, jag kan inte kolla på ditt klipp!

och det va sjukt kul att du hängde med!!

2009-12-21 @ 22:24:43
Postat av: Stanzan

Jaaa jävligt grym! :D:D



Whaaaaat vad äre för trams? :( borde funka! Jaa a det var awesome ;D

2009-12-22 @ 00:48:23
URL: http://stanzimenfreya.blogg.se/
Postat av: zolyra

Thanks babe ;)

Hoppas allt är grymt!

2009-12-26 @ 23:00:12
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Amanda

njaa, det står att det är privat och man måste tacka ja till en inbjudan.. :(

2009-12-27 @ 21:06:40
Postat av: Stanzan

ah du hade rätt fan! Nu skare va fixat :D

2009-12-28 @ 04:13:39
URL: http://stanzimenfreya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0